Tuesday 20 October 2015

Utekvällen

Så hur gick det med utekvällen?

Jorå, det gick ganska bra får man nog säga. Det var inte pinsamt i alla fall. Eller, inte extremt pinsamt.

Att köra upp gick bra baserat på att jag faktiskt kom fram. Var i efterhand tvungen att googla en korsning då jag blev osäker på om jag hade stått på rätt sida av vägen då jag skulle svänga höger (vilket är motsvarigheten till att svänga vänster i Sverige, och därför svårt).

For the record så hade jag gjort rätt. Jag blev osäker för att det var nån jäkel som tutade, men han måste ha varit ett pucko.

Hur som helst - utekvällen - så la jag märke till att jag började sucka över musiken och vara alltför ohövlig mot fyllot som gav sig på att dansa framför mig gång på gång. Efter att han frågat mig fem gånger vad jag "gör" sa jag nåt i stil med "jo serrö, inte mycket. Jag är stenrik och brukar mest ligga hemma i sängen och rulla mig i pengar." Min kompis undrade diskret om det var smart att säga såna saker till vilt främmande karlar på tvivelaktiga nattklubbar på Gold Coast. Varpå jag faktiskt kom fram till att det var dags att sluta dricka. I alla fall tills vi kom hem igen.

Trots detta kloka och mogna beslut kom vi inte i säng innan fyra-tiden. Sen körde jag hem vid sju. Hepp. Eventuellt tvivelaktigt beteende ur ett rent lagligt perpektiv. Men här i Australien går det inga bussar (om man inte bor i Perth). Här kör man bil.



No comments: