Tuesday 21 October 2014

Ormvakt

Bönan ogillar att sova I den egna sängen I det egna rummet.

Tillbaka till vagnen. Idag stretade jag upp och ner för backen (vi bor högt uppe på ett berg har det visat sig) tre gånger innan hon slocknade. Jag lägger inte över henne, då vaknar hon. Jag sitter vid vagnen och har koll på läget in case of pytonormar. Typ.

Men hon håller kanske på att få tänder?

Måste även passa mig så jag inte stressar upp mig för mycket. Får panik på att samtliga delar av huset behöver städas ikl. fönster. Fan. Hur gör alla andra?

Och säg för guds skull inte att folk städar när barnet sover. Då sitter jag på ormvakt, nämligen.

1 comment:

Anonymous said...

Så här: Jag städar inte. Stör någon sig på det så kan ju de städa istället. Fast det är klart, jag kör med 'Lämna inget rum tomhänt' och på så vis hamnar oftast alla saker där de ska-ish

(Btw Detta är min nya (fast samma gamla) blogg, har övergett Antigonish av privata skäl. Välkommen dit!
existentialgps.blogspot.com