Tuesday 23 May 2017

Smarta Bönan

Ja, det lät ju deppigt sist. Jag kan säga att maken fortfarande inte tvättat bilarna. Han kanske behöver terapi.

I övrigt är det helt OK. Världen verkar vara full av terrorister och annat jävelskap. Börjar oroa mig för Sverige-resan i Juli. Undrar om jag ska be min doktor om Xanax? Förmodligen ingen bra ide när man har en addictive personality? Det vet iofs inte min doktor.

Det är liksom ena sidan av tillvaron. På andra sidan tillvaron var jag på en Conscious Parenting Workshop i helgen, och lärde mig om barns utveckling och barnuppfostran enligt Steiner. Så försöker jag skapa en tillvaro för Bönan där allt är liksom lugnt och magiskt. Det går väl sådär. Dessutom tror jag Bönan är så himla smart, hon ser rätt igenom mig. Hon vet att det är noll screen time för henne, men så fort hon lagt sig ligger maken och jag i sängen och glor på Bron och käkar choklad. Hon har koll.

Om jag försöker smörja in henne med olja för att centrera och lugna henne till exempel, då gömmer hon sig i duschkabinen och skriker "Du får inte sätta det där på mig, det är äckligt!"

Hon är bra på svenska i alla fall. Win.


No comments: