Thursday 28 February 2019

Lost and Found

Ni vet förra årets Bluesfest - då vi hade tappat bort biljetterna och lyckades snacka till oss nya biljetter på nåt jävla vis? I alla fall, häromdagen så HITTADE jag biljetterna! Är det inte otroligt? Jag hittade dem i ett oöppnat, omarkerat, vitt kuvert. Kuvertet låg i en bok om barnuppfostran, som låg i en hög med papper om Rudolf Steiner, som låg under mitt sängbord och samlade damm, som jag senast kollade på för ett par år sedan när vi skulle på intervju på Bönans skola. Men hur..? Men vad f..? Ja... livet är ett enda stort mysterium.

Eftersom det var min bok och mitt sängbord, så blev det svårt att klandra maken för att ha slarvat bort biljetterna. Men jag gjorde det i alla fall; sa till honom att det så klart var han som läst boken sist och att endast han skulle använda ett kuvert som bokmärke (eftersom jag alltid viker ett hörn på sidan istället, något många irriterar sig mycket på, men som helt klart är väldigt mycket mer praktiskt) och att hela saken nu kan tillskrivas honom, end of story.

Och eftersom jag är 34 veckor gravid, och knappt kan gå, så höll maken vackert med om att det där med biljetterna var hans fel. Och allt annat också. Och att jag inte ska oroa mig mer för renoveringar eller städning av huset eller nåt sånt - han tar hand om allt.

Just det.



No comments: