Saturday 24 July 2021

Detta med hund

Hur går det med valpen, undrar ni. 

Jag har följande att säga om hundar: kan icke rekommenderas. 

Den sålde vi. 

Och därmed är det en gång för alla fastställt att vi är dåliga människor. Särskilt jag, är en dålig människa. Eftersom det tydligen låg på mig att mata den (visste ni att folk lagar mat åt sina djur? Och ger dem, typ, rå kyckling och rå köttfärs? Noooo sir) och ta den på promenader, och plocka skit, och ta den till veterinären, och klippa klor, och ge den medicin, etcetera, etcetera. 

Vilken sorts människa kan inte älska en valp..? (undertecknad)

En lat, självisk, lite elak och allmänt vresig människa... (undertecknad

Min psykolog säger att jag inte ska kritisera mig själv på det viset, dock. Så vi får rama om det. Ehm. Det visade sig att... vi inte är hundmänniskor. Helt enkelt. Så han har det bättre nu. 

I himlen. 

Nej, skoja bara. Han flyttade till en annan familj där de älskar djur, och nu har totalt tre whippets. (Jävla hippies). 

Psykolog, jaha ja - nu har hon blivit fullständigt galen? Japp, nu finns det ingen återvändo. Bra att prata med en psykolog faktiskt - de har betalt för att lyssna så man kan ösa på om sig själv, säga exakt vad som helst (de har tystnadsplikt) och man kan strunta i om de gillar en! Varför har jag inte gjort detta tidigare?! 

Pga kostnaden så klart, det kostar ju en fucking förmögenhet. Så mycket kläder hade man kunnat köpa för dem pengarna. Men nu jobbar ju maken heltid så nåt måste jag ju smälla pengarna på, aahahahaha. 



4 comments:

Linda said...

Jaha, ni tänker inte på att researcha lite INNAN ni åtar er ett nytt liv att ta hand om?
Hoppas du har bättre koll på vad dina ungar behöver.

Anna said...

Hahaha!!! Men gud. Tack för skrattet.

Maria H said...

Ha-ha, roligt kommentar, folk som inte kan skilja på hundar och barn;)
Tack för en uppriktigt och ärligt inlägg. Ganska sällsynt i det svenska bloggvärlden:) Det är inte så många som bjuder på sig själva med en sådan självdistans.

Anna said...

Tack Maria, vad snäll du är! Jag såg just att någon kommenterat här och jag tänkte läääääs inte Anna, du kommer bara bli arg!! Men jag blev glad istället :-)
Jag skriver ärligt, men också humoristiskt och jag tar ju fram just det som är försmädligt och som jag kanske borde skämmas för... så klart var det massor med tårar också i den processen när vi skaffade hunden, att det inte funkade, att den flyttade...