Monday 1 August 2022

I-landsproblem

Om du tror du har problem, lyssna på detta. 

Beställde nya ballettskor till Frankie, en storlek större. Jävligt nöjd var jag också, att jag var så organiserad och fixade Click n Collect i god tid, istället för att köra två timmar när ungen plötsligt verkligen inte kan knöka ner fötterna i skorna hon har. 

Hämtade paketet. Frankie glad över sitt paket. Åh nya balletskor, lycka. Det tar mig en sekund att inse att de jävla idiot-kuk-huvudena har packat en sko i storkek 9, och en i storlek 10. Det syns direkt, och står dessutom tydligt och klart på skon. 9. 10. Stor jävla skillnad, kindy-matte. 

Blev så arg. Kastade in ungen och skorna i bilen och körde hejvilt tillbaka för att skrika åt karln i kassan. Frankie jätteledsen att jag vill ta de nya skorna ifrån henne. 

Som tur var insåg jag det negativa i att gå in på den lokala affären och skrika, så med enorm ansträngning talade jag vänligt om vad som hade hänt. Tyvärr kan de inte lösa problemet, utan man får bara pengarna tillbaka. Han såg nog att jag var arg för han verkade ganska nervös. Mes. 

I en orelaterad fråga, undrar om andra upplever att PMS blir värre med åren..? 






No comments: