Thursday 4 December 2014

Vinkvällens förtsättning...

Glöm allt jag sa om mysig vinkväll med lite music och allt vad det var... hade precis tryckt på "Publicera" när jag hörde ett svagt men övertygande hulkande följt av gråt. Rusade in till Bönan, tände lampan, lyfte upp ungen ur en enorm och skrämmande spya mitt på nya lakanet på nya madrassen. Släpar ut ungen i badrummet - överväger en dusch men är smart nog att inse att mera kommer att komma. Torkar av med våtservetter. Ungen har spyor i hår samt ögon. Topp!

Bäddar om. Ungen tillbaka i sängen, vill sova men gnäller och håller sig om magen. Topp!

Rusar ner till tvättstugan och griper mig an lakanet. Sköljer av spyan och nästan spyr själv. Kvider lite. Undrar om andra kvinnor är bättre på sådant här än mig. Knölar in lakanet i maskinen efter att jag skölj det i vasken. Inser att vasken nu måste rengöras. Helvete. Nästan spyr, igen.

Kommer bli en lång natt.



No comments: