Tuesday 14 March 2017

Dans?

För ett tag sedan fick jag för mig att jag skulle prova Pole dancing. Inte för att jag tror att det är ett utmärkt feministiskt initiativ eller så, jag trodde nog bara att jag skulle vara bra på det.

Det var jag inte.

Jag försökte imitera bruden i råsa hotpants och högklackade plastskor, men utan framgång. Faktum är att jag nog såg ut som en osmidig elefant med noll koordination, som dessutom inte kunde skilja på höger och vänster.

Jag hade dessutom inte fattat att kursen verkligen gick ut på att imitera en strippa at work, jag hade fått för mig att det mera skulle vara som en dans där man klättrade lite på the pole, men nej då - det var alltså meningen att vi skulle kasta oss ner på knä och svänga med håret, vicka med pekfingret och gå med släpande steg - helt onödigt om man bara gör det för motion och en kul grej.

Dessutom verkade de vilja att man skulle köpa ett par sådana där sjukt högklackade plastskor för typ 500 spänn. Då kände jag att om jag ska bryta ett ben så ska jag fan se till göra det på ett lite värdigare sätt, typ ramla av en häst...





No comments: