Thursday 8 January 2015

Samma Gnäll Som Alltid

Jag vet att jag alltid tjatar om detta, men...

1. Bönans SÖMN. Skulle det inte bli lättare nån gång? Ungen är snart 2. Jag skäms för att erkänna vad som måste göras varje gång det ska sovas. Och sovas ska det, helst två gånger per dygn. Annars går det liksom år skogen. Dagtid är det numera krav på att stuva in ungen i bilen och köra runt kvarteret sjutton gånger tills hon somnar. Jag försöker alltid med sängen - men icke. Idag tittade hon till och med på mig med medlidsam "du är ju dum i huvudet" blick och sa (SA!) car.
Kvällstid... ja, tar det under en timme kan man jubla.

2. Städa städa varje fredag... och varenda jäkla dag. Städa, tvätta, skura, plocka, packa, packa om, städa städa STÄDA. Suck.

3. Folk kör som idioter i den här stan. En svängde ut mitt framför mig idag (när jag av någon anledning var ute och körde mitt på dagen) så naturligtvis kastade jag mig på tutan. Med tillhörande gester. Karln sticker ut armen genom rutan och gör en röresle som internationellt betyder "vad är det med dig din jäkla bitch, jag har väl inte gjort nåt..?"
Men hallå. Om du svänger ut mitt framför nån och denna tutar åt dig - då har det nog att göra med att du just svängt ut mitt framför dem. Just sayin. Idiot.


För övrigt var vi precis ute och tog en öl med ett nygift par vi inte känner (long story). De var från USA. Maken säger till tjejen have you ever been to Australia before? Ja, svarar tjejen - varpå hennes nya man säger, lätt irriterat "What? You told me you'd never been!" 

Undrar hur länge deras äktenskap kommer att hålla? 

2 comments:

Anonymous said...

Bahahaha! Jag dööööör! Vill höra mer om det paret sen... Updates liksom. Och ja, med tanke på bilisten: vissa människor saknar helt förmågan att se sin egen del i det hela och blir konstant förvånade om de åker på stryk o dyl.
Sömnen och Bönan... Men mina båda var den magiska gränsen tre år. Och jag gav upp långt innan dess och lät ungarna somna i soffan hos mig, med ryggen mot TVn, bara så jag skulle få en chans till lite 'egentid'. Funkade bra med bägge (jag har fem år emellan dem). De fick vad med och jag fick lite vuxentid.

Anna said...

Fem år låter som en schysst ålderskillnad! :-)