Tuesday 21 April 2015

Observanta Anna

Sånt som bara händer mig.

Är hos frissan. Det är en tjej jag vart hos innan, och som jag brukar se lite här och där då hon har två barn under två - ofta gör vi samma grejer. Har faktiskt övervägt att fråga efter hennes nummer. Hur som helst så har vi också sett hennes barn med pappan ett par gånger - av en slump så dök de upp här i vårt hus för ett par månader sedan.
Så jag börjar dra den historien för henne. Hur jag typ känner hennes man.

Hon säger lite förvånat "MIN man?" Eller kanske snarare "Min MAN?"
Förlåt säger jag, din PARTNER. Jag tänker att människan är jävligt politiskt korrekt.

"Neeeej," säger hon. "Han är far till mina barn."

Här håller jag omsider käften i två sekunder, säger sedan något om svårigheten i att vara ensam mamma med två barn under två.

Kommer hem och berättar hela märkliga historien för maken, som tre sekunder senare emailar mig en länk. Där är frissan på omslaget till en tidning som heter, direkt översatt, Lesbianer på Glid. Perfekt. Bra där. Hon måste tycka jag är världens största lantis / pucko.

Hade ju vart bra om jag hunnit bjuda ut henne på en drink också.

Tydligen är detta en local celebrity. Typiskt mig att aldrig ha hört talas henne. Och att helt missa att läsa folks signaler. Sånt brukade jag vara bra på.


1 comment:

Anonymous said...

Hahaha! Nej vad tusan ska man vara observant för? Livet blir ju så mycket intressantare med lite överraskningar