Tuesday 5 May 2015

TVÅ ÅR

Jaha, då konstaterar man att årets alla besök är över.

Alla har varit här och sedermera åkt hem igen. Bönan undrar och frågar, vart sjutton kommer alla ifrån och hur hamnar de sedan på Skype? Nu får hon i alla fall nöja sig med tradiga mamma och tradiga pappa.

Sin TVÅårs dag (!!!) firade Bönan på Hilton i Sydney. Vi snackade in oss på Executive Club och utnyttjade deras frukost, afternoon tea och canapes (det vill säga "middag") till MAX.

De märkte nog att de hade att göra med snåljåpar; folk som trycker i sig hundra oliver och en halv brieost (jag alltså, maken är ju vegan) så de ska slippa pröjsa för middag på stan, samt dricker intensivt hela eftermiddagen och avslutningsvis hämtar tre drinkar till när last drinks kallas.

Dessutom regnade det hela helgen så vi kunde inte gå ut. I stort sätt hängde vi på hotellet hela tiden med korta avbrott för att gå på Cotton On och kolla på rean.

Bönan hade i alla fall skitkul och verkade inte alls bli stressad av all jäkt och alla männsikor i stan. Maken och jag däremot kände viss grad av stress. Jag kan ju säga att vi var glada att vi inte bokat en vecka till i Sydney.

Smet faktiskt ut och träffade en kompis som har en tre veckor gammal bebis. Förut ville hon ha fem barn. Nu är hon inte lika säker. Varför är det ingen som talar om sanningen? undrade hon förvånat. Hade du trott dem då, skrattade jag rått. Ring mig om du inte får sova om två år. 


No comments: