Wednesday 22 July 2015

Gillar läget

Nu i helgen är det festival (igen) i Byron Bay. Eller strax utanför Byron om man ska vara petnoga. Men det ska man inte om man driver festival. Så helgen till ära har det nu börjat spöregna, och det ser inte ut att sluta snart. Hahaha. Skulle ljuga om jag sa att jag inte garvar liiite åt folk som campar. Dessutom är det fan JULI. Det vill säga motsvarigheten till att campa i Sverige i November. I regn. Folk är inte kloka.

Vi hade biljetter. Men sen... sålde vi dem.
Makens band ska spela på samma kväll som vi hade biljetter till. Så jag lade glatt (surt) om mina planer att se Florence and the Machine - till förmån för makens band. Som alltså inte ska spela på själva festivalen, utan nån sunkig pub uppe på Gold Coast. Men sen har det visat sig att vi ändå inte kan hitta en barnvakt, så jag sitter väl hemma med laptopen och en bok som vanligt. Och en flaska Mount Monster. Morr morr.

Bara att gilla läget. Hemmafru var det ja.




2 comments:

Anonymous said...

Tycker det låter alldeles lysande, men så trivs jag ju i sällskap av lite rött och en dator...

Anna said...

Jo det är helt klart bra det med! Men hade velat se Florence...