Tuesday 6 October 2015

På bättringsvägen

Är fortfarande sjuk. Lyckades ta oss hem från svärföräldrarna - det var tur, höll på att dö av köld så himla kallt var det där - med hjälp av nässpray och några piller utan vilka livet hade varit betydligt smärtsammare. 

Släpade mig slutligen till doktorn och sa att jag kanske var döende. Doktorn trodde att en kur antibiotika var värt ett försök. Men tror du inte att det är ett virus då, frågade jag näsvist. Doktorn gav mig en sur blick och ett recept. Kom tillbaka om det inte hjälper, sa hon. 

Hmm. Hmm. Jag hatar antibiotika. Och så missar jag yoga i hela två veckor. Men det var ju kul att jag inte var döende. 

Hade en kompis här i ett par dagar. Gjorde tjejiga grejer typ promenader, snack om karlar, frukost på cafe samt shopping. Det var oväntat roligt. Inte för att jag shoppade särskilt mycket. Jag mest provade grejer och gnällde om att stoleken måste vara fel, att jag såg ut som en clown, etcetera. 

Men jag hittade en bikini som var nedsatt från 350 dollar (betalar nån verkligen det för en bikini?) till 10 dollar. Ha! Sånt gillar jag. Min kompis sa att jag är väldigt medveten om pengars värde. Vilket naturligtvis är ett diplomatiskt sätt att säga "fan vad snål du är." Men liksom. 10 dollar. Hahaha. 


No comments: