Wednesday 11 November 2015

Badväder

Så jäkla suuuuuugen på något att äta. Vi har bara... nötter och... russin. Och sånt. Det är ingen som har skickat en chokladkaka på flera veckor.

Jag har upptäckt Duolingo. Kolla in websidan. Det är hur kul som helst, man lär sig språk. Ensam hemma framför datorn. Noll ansvar, noll prov och sån skit, noll involvering av andra människor (lärare osv). Just nu håller jag på att fräscha upp min spanska. Och det behövs. Jag lärde mig nämligen spanska för typ 15 år sedan, varpå jag bokstavligen aldrig använde språket igen. Helt fel strategi alltså. Men bättre sent än aldrig som man säger. Sen hade jag tänkt börja på hollänska.

Övriga planer på att studera har jag lagt på is.

Nu är det i alla fall badväder. Så himla fint idag.

Kommer susande förbi beachen, på väg hem från Bikram Yoga, 10 minuter innan dottern ska hämtas. En parkeringsplats uppenbarar sig likt en hägring precis framför stranden. Måste stanna. Springer ut ur bilen, ner till vattnet och kastar mig i. Rullar runt lite och kutar sedan tillbaka till bilen i rekordhastighet och kör alldeles för fort för att i tid kunna rusa in hos dagmamman iklädd en handduk och med saltvatten rinnande från näsan (sexy). Misslyckas förstås helt med att se ut som att jag just varit på jobbet eller liknande.

Kommer hem till maken som genast informerar mig om de två Vithajarna som vistats utanför den stranden idag - såg jag verkligen inte helikoptrarna?



No comments: