Wednesday 9 August 2017

Lilla Byron

Vi besökte Stockholm innan vi flög hem.

Där blev jag som vanligt påmind om hur dåligt lokalsinne jag har. Sjukt dåligt. Maken blir riktigt irriterad på mig när jag inte kan lära mig hitta till tunnelbanan som ligger typ två minuter bort. Eller jo, efter tre dagar hittade jag dit. Men då skulle vi åka hem.

Jag är officiellt en aussie lantis nu. Skulle lika gärna kunna glömma svenskan helt. Sådant vet Stockholmare instinktivt. Beställde lunch på ett ställe som var mycket coolare än vad jag är - servitören kände sig manad att näsvist tillrättavisa mig när jag beställde fel sätt i baren, agera som om han gjorde mig en tjänst som serverade mig - samt dra skämt om folk som dricker alkoholfri öl med sin kollega, medan jag stog kvar vid baren.

Jag känner igen typen. Too cool for school. 

Skönt att vara tillbaka i Byron där det finns två huvudgator, det anses normalt att vara vegetarian och beställa alkoholfri öl (eller typ en matcha latte) och man är facebook-kompis med sin barista.


No comments: