Friday 25 August 2017

Skola

Så fort vi kom hem så drog Bönan på sig ett virus och hosta. Naturligtvis, tillbaka i the hotzone (förskolan). Så under ett par veckor nu så sover Bönan uppe hos mig, och maken sover i Bönans rum.

Eller "sover" är nog förresten fel ord.
Slumrar, tröstar, torkar slem, duschar Bönan, tvättar lakan, spelar Barnradion och så vidare. Men för enkelhetens skull brukar vi använda ordet "sova" för att sammanfatta dessa aktiviteter om de infaller nattetid.

I övriga nyheter kom vi in på skolan vi vill att Bönan ska gå på! Detta är en extremt stor världsnyhet. Det är nämligen omöjligt att komma in på just den skolan.

Steg ett var att vi fick en intervju. Natten innan denna intervju (som ej gick att flytta fram) var Bönan igång med hostan som vanligt - men även något annat verkade vara fel. Hon skrek och levde om som en besatt (alltså jag faktiskt övervägde den möjligheten och googlade lite på exorcister i närområdet). Tillslut arbetade jag fram att ungen hade tandvärk..! Hon håller på att få permanenta tänder, som brukar komma in tidigast i 6-års åldern.

What?!? The struggle is real. Vi har med en brådmogen Böna att göra.

Hur som helst så hade vi världens sämsta natt, men det vara bara att pallra sig iväg till intervjuen. Jag och maken var lugna och fina och verkade säkert inte det minsta panikslagna. Bönan kickade off med en 15 minuter lång hostattack. Sedan satt hon sig i mitt knä, begravde huvudet i min klänning och upprepade flera gånger "mamma I want to get out of here."

Kolungt och stencoolt tackade vi för oss och gick. Sen grinade jag i bilen på vägen hem.

Men vi kom in!!!!!




No comments: