Friday 11 November 2011

Versatile Blogger (in Swedish)


Fick ett omnämnande på Sannas fina blogg, Sanna DownUnder! Hon skriver om livet sedan hon flyttat till Sydney för att plugga och leva drömmen. Jag känner igen mig i väldigt mycket! Mina student-dagar inkluderade förvisso inte joggingturer på beachen i Bondi, snarare helkvällar på krogen i Newtown, men men - times are a-changing!

Jag skulle också vilja passa på att nämna kloka Emmy - bortabrabloggen som jag följer! Hon skickade vidare denna Awards till den som kände sig manad här för ett tag sedan.

OK...

Så man ska länka till den som nominerat en (done), och nu ska jag dela med mig av sju saker som jag inte har berättat om på min blogg.

1. Jag är en morgon-människa av episka proportioner. Jag är ganska nöjd om jag får lägga mig klockan nio. Och "läsa." Ofta när maken kommer för att lägga sig någon timme senare så sover jag djupt sedan cirka 45 minuter. Men sen vaknar jag någon gång vid 4-tiden. Jag vaknar då ÄVEN om jag vart ute sent. Av denna anledning (och några andra) brukade det bli ganska många all-nighters, back in the day...

2. Jag har många kontroversiella åsikter. Dock låtsas jag nästan alltid (i vardagen) ha en neutral ståndpunkt - annars misstänker jag att folk kommer att skälla på mig.

3. Jag hatar när folk skäller på mig.

4. Jag gråter när jag blir arg. Jag ser alltså ledsen ut; istället för att se förbannad ut. Detta får aldrig avsedd effekt.

5. Jag är mörkrädd. Trodde alltid det var sådant som gick över när man blev "vuxen." Men icke.

6. Jag fattar inte grejen med oliver. Det är väl för fasen inte gott?!?
Obs, detta betraktar jag ej som en kontroversiell åsikt. Bara en universiell sanning.

7. Jag är jättedålig på att komma ihåg namn. Jätte-jätte-jättedålig. Kass. Tydligen är jag även dålig på att skilja folk åt. Senast igår påpekade maken att "killen" jag trodde var samma person (sett honom på yoga, och han jobbar på cafeet brevid yoga-studion, trodde jag) är i själva verket inte samma person; utan TVÅ helt OLIKA killar - som enligt maken inte ens är speciellt lika. Det var ju själva faaan.



Nu är tanken att jag ska jag nominera 15 (!!!) andra ”versitile bloggers” - alltså, för det första betvivlar jag att 15 pers läser min blogg och en del har ju redan gjort den här listan. Jag länkar till några nya favoriter här i alla fall:

The Weird One
Out of my point of view
Swedish Army Wife
Anna i USA

Och så klart roliga:

Smugglosmurf



3 comments:

Swedish Army Wife said...

Oj oj, sju saker som man inte berättat om tidigare? Hmm, jag måste sova på saken och se vad jag kan komma på...risken är väl att man skrämmer bort hälften av läsarna om man avslöjar sina konstigaste grejer! :) jag fnissade högt åt din lista iaf hehe

Emmy said...

Kul att läsa din lista och tack för länkningen! =)

Boel i Sydney said...

Kul lista!:)