Sunday 1 January 2012

Lånad Lista (2011)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Blev sjösjuk. Och såg ett par stora vita hajar. Det var nytt. Tyvärr var jag alldeles för sjösjuk för att bry mig. Ett tag kändes det som att det kunde kvitta om haj-jäklarna åt upp mig.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej, givetvis inte. De var i vanlig ordning: gå ner i vikt, dricka mindre, inte röka, och så vidare.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja massor.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
Ja. Typ lite mera action..? Jag har vilat upp mig nu. Återhämtat mig från diverse pärsar. I'm back baby.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Inget, har mycket dåligt minne som jag säkert nämt? Känns nästan som att 2011 blev lite av ett bi-år, om man säger. Tiden stog stilla. Fast gick samtidigt väldigt fort...

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2011?
Jag hittade hem.

9. Största misstaget?
Dricka litervis med vin kvällen innan en longhaul-flight. Det var verkligen dumt gjort. Gör inte det. Speciellt inte om ni beställt den vegetariska / veganska menyn. Ång-kokt paprika..?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, bara sjösjuk. Men det var illa nog.

11. Bästa köpet?
Noa Noa baddräkt.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resa hem till Sverige!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mitt hem, visiten till Sverige och syrrans student.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Kate Miller-Heidke, Caught in the Crowd.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer social. Men var sak har sin tid. Jag behövde nog vara lite ensam.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Nojjat.

18. Hur tillbringade du julen?
Med makens familj. På stranden, i havet.

19. Blev du kär i år?
Neeeej.

20. Favoritprogram på tv?
Tittar inte på TV. Reklam-pauser gör mig mycket irriterad.

21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Haha, nej. Det hade varit tragiskt i så fall.

22. Bästa boken du läste i år?
Eating Animals.

23. Största musikaliska upptäckten?
Kate Miller-Heidke.

24. Något du önskade dig och fick?
Åka hem till Sverige. Ett högt bord med två tillhörande bar-stolar. Dem fick jag kämpa för ska jag tala om.

25. Något du önskade dig men inte fick?
Ja, men det säger jag inte.

26. Årets bästa film?
Red Dog.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Drack vin med auntie Mia i Bellingen.

28. De bästa nya människorna du träffade?
Louise, undercover hippie bosatt någonstans norr om Byron. Och grannarna. De till höger. De till vänster tycker nog inte om mig efter att jag skrek åt deras ungar att hålla tyst och försvinna från min driveway. Whaaaat...?

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Bikini, sommarklänningar från H&M och flipflops. Funderar på att köpa ett par skor i år. Men det är bara en tanke.

30. Vad fick dig att må bra?
Huset, maken, yoga.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Colin Farrell kanske. Kollade på en ganska kass film med honom i, efter att filmen var slut sa jag till maken "den var väl sådär..." Han förvånade mig då genom att säga "Vad som helst med Colin Farrell är väl bra?" Jaha...interesting...

32. Vem saknade du?
Familjen i Sverige.

33. Favoritmånad?
April och Juni.

34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja.

1 comment:

Emmy said...

Loved 'Red dog', and cried like a baby at the end... Happy New Year by the way!