Wednesday 2 May 2012

11 Frågor

Frågor från Swedish Army Wife att svara på!

1. När grät du senast?
Jag gråter hela tiden. Eller egentlig hjärtskärande "gråt" är det kanske inte när man får tårar i ögonen av ett gammalt avsnitt av Desperate Housewives..?


2. Om du var en känd karaktär i en TV-serie eller film, vem skull du varit?
Enligt maken skulle jag vara Gabrielle i Desperate Housewives. Och nej, inte för att jag är lik henne till utseendet... måste vara nåt annat?


3. Vad skulle du vilja vara känd för när du dör?
Har aldrig velat vara känd... men om jag skulle lämna nåt minne efter mig så har jag länge haft för mig att jag skulle vilja göra nåt för barn, typ barnhem, skolor, i Sydamerika kanske - den sortens grej.


4. Har du någon udda talang eller partytrick?
Jag har en mycket flexibel tunga... Jag kan tala med nästan vilken accent som helst, till exempel Irlänsk, aussie, svensk. Så brukade jag kunna spanska när jag var full. OCH latin, ibland. Men då snackar vi ordentligt packad. As-kalas.


5. Vad är du rädd för?
Flygande insekter och, till viss mån, fåglar.


6. Vilken personlig egenskap hade du velat förändra?
Jag kan ha väldigt kort stubin. Och att jag gråter så lätt.


7. I vilken situation kände du dig senast som lyckligast?
Är alltid lycklig när solen skiner och jag går en promenad på stranden till exempel.


8. Mygg-, knott-, mus- eller spindelinvasion - vad är värst?
Måste väl vara mus?


9. Dina tre favoritsaker på julbordet?
Jag har ett lite okonventionellt julbord, men - rödbetsallad, potatis-gratäng och julost.


10. Ditt bästa husmorstips?
Gör rent handfatet med en tandborste (ej makens, utan en inköpt speciellt för ändamålet). Naturliga rengöringsprodukter fungerar inget vidare i badrummet, köp nåt hardcore med bleach.


11. Och så en "av två onda ting, vad hade du valt" à la 30 Rock:

Varje dag i ett år, hade du hellre jobbat som clown i en cirkusbur där chimpanser kastat avföring på dig, eller som levande modell i skyltfönstret till en S/M-butik?

EASY! Helt klart modell i en S&M butik! Du vet inte vad jag brukade ha på mig när vi gick ut, i mitt förra liv, när vi var unga och coola istället för gammla och tradiga och utflyttade till landet... ;-)


Sen skulle jag hitta på 11 frågor... guuuuud vad jobbigt... :-)

1. Favorit husdjur?
2. Tror du på reinkarnation?
3. Har du någonsin sett, eller trott dig se, ett spöke..? Berätta.
4. Vilken var din senaste goda gärning?
5. Vilket råd dina föräldrar gav dig som yngre önskar du att du följt? Inte följt?
6. Om du var osynlig för en dag, vad skulle du göra?
7. När var du riktigt rädd senast?
8. Var det bättre förr, varför i så fall?
9. Om du kunde läsa en persons tankar för resten av livet, vem skulle du välja?
10. Finns Gud?
11. Välj: Aldrig mera en chokladbit ELLER aldrig mera vin..?

Svara om ni känner er manade... har ej varit så aktiv med bloggandet på sista tiden så har inte koll på vem som läser. Vet att någon gör det, sånt ser man på statistiken. Men vem? Ja. Kan man fråga sig.


6 comments:

Charlotte said...

Jag läser :-)

Swedish Army Wife said...

Tack för dina svar, det var jätteroligt att läsa och man blir ju klart nyfiken på din klädstil från förr haha! Jag sparar din lista med frågor att kunna ta till när jag har bloggtorka ;)

Anna said...

Gamla goda Charlotte! :-) xx

Smugglosmurf said...

Haha, får mig osökt att tänka på den bild av en brinnande gnu du ritade till Elna under en latinlektion där du undertill skrivit "gnu ardet".
Jag läser din blogg. Inte varje dag längre, på grund av en mobiliserad bebis, men jag läser ikapp sisådär var femte dag eller så.

Anonymous said...

Och jag så klart, via Johannas excellenta bloggtips!

Anna said...

OOOOOH hahaha, sitter fortfarande och garvar åt min egna excellenta humor "gnu ardet" - ja man var för rolig helt enkelt... ska faktisk skriva ett inlägg om hur det gick när jag skulle berätta för maken om detta... hehehe

Hejsan Antigonish - tack för kommentaren, tack även för länken till min blogg - jag ska fortsätta skriva om vägar till enlightenment och att vara mera zen, det är ju min grej. Liksom. :-)