Saturday 5 May 2012

Gnu Ardet

Efter inägget med 11 frågor kommenterade en gammal vän och påminde mig om hur ofantligt rolig jag var (enligt mig själv) under gymnasiet.

Via följande kommentar:

"får mig osökt att tänka på den bild av en brinnande gnu du ritade till Elna under en latinlektion där du undertill skrivit "gnu ardet"."

Hysteriskt roligt. Eller hur? Själv hade jag givetvis inget minne av denna teckning, som är fallet med det mesta som inträffat innan 28.

Så är i bilen. Försöker berätta historien för maken.

Anna: You know how I studied Latin in school? Anyway, a friend just reminded me of what I did once in class, hahaha, sooo funny... anyway, so I studied Latin...

Maken: Okaaay... (tvekande)

Anna: So this one time, hahaha, in class, hahahahahaha, I... hahaha

Maken: Hrmmmm.... (ytterst skeptisk)

Anna: (vid det här laget strömmar tårarna nedför ansiktet och jag flämtar desperat efter luft, kan endast andas in, ej ut, eftersom jag kreverar av skratt) So, you know, ardet means to be on fire, right - and, hahahahaha

Maken: All right (skrattar av någon konstig anledning inte)...

Anna: And our teacher was really boring and probably carrying on for hours about its many grammatical variations, hahaha, and... aaaahahahaha - then... I...

Maken: You're a fucking weirdo.

Anna: (torkar tårar och flämtar) Anyway, I had drawn this picture of a GNU, aaaaaahahahaha, on... hahaha... hahaha... on... fire! hahahaha

Maken: Yeah..? (fortfarande inte road av den otroligt roliga historien, konstigt)

Anna: And under the gnu... it... hahaha... hahaha, said... (tar sats, flämtar) "GNU ARDET"! hahaha, because, you know... that means the gnu is on fire - hahaha!

Maken: ...

Anna: I had totally forgotten what a funny word "gnu" is... I must start to use it again. Had you any idea how FUNNY I was back in school? hahahaha

Maken: No (ser en aning sur ut).

Anna: It's a miracle I passed.

Maken: Yes.






2 comments:

Charlotte said...

Hahaha! Du ÄR rolig!

Smugglosmurf said...

Hahaha, det är faktiskt dunderkul. Lätt torrt, men dunderkul none the less!