Tuesday 1 September 2015

Inte I Sverige

Var på fest I helgen. En eftermiddagsfest. Det fullkomligt kryllade av ungar. Hade ingen aning om vilka som tillhörde vem, var syskon etc. Det var bara kakafoni och allmän panik. Satt och lekte med egna dottern och en annan liten flicka, mest för att förhindra att dottern blev klubbad I huvudet upprepade gånger.

Pappan till lekkamraten dök upp och frågade stressat om telningen lekte snällt. Jadå sa jag. Impulsivt visade jag pappan en barbie. Kolla sa jag. Den har påmålade trosor. STRING-trosor. Kolla på den. Pekade på dockans orealistiska kropp.  DETTA är alltså the female role model, sa jag. Fnys.

Drämde skiten I golvet.

Ok great, sa pappan och stack.

Lite senare såg jag att han stog och viskade med några av de andra och pekade på mig.

Hmm. I sverige skulle jag kommit undan med det.