Thursday 17 September 2015

TV

Sydney. Bor I ett hemskt hus med hemska katter. Fy fan. Lite över airbnb känner jag.

Sitter och kollar på TV. Ensam.

Vi har ju ingen TV. Eller vi har en, men den är inte inkopplad. Dvs slökollar aldrig på program I stil med vad som just nu visas: x-factor, bachelor Australia och ER Kings Cross. Eller "are you fucking kidding me" som man också skulle kunna sammanfatta det hela med.

Allvarligt talat. Sluta kolla på TV. Minst ett par månader. Det är omöjligt att gå tillbaka. Det går inte.

X-factor. Skjut mig.

I övriga världen försöker desperata människor, som flyr från sin egen död och som vet om det - barnen också, ta sig in över andra länders gränser.

"Gränser."

Och de får inte komma in.

Alltså fattar ni?

Och så får de fan för att de kastat sten. Om de nu ens kastat sten? Vad skulle man själv ha gjort då? Knallat hem igen och glott på x-factor kanske.

Länder I Europa. Australien. Ibland vill jag gråta. Ibland vill jag spy. Vad är detta egentligen?

Jag skruvar upp volymen.

No comments: