Saturday 12 September 2015

Zippy Zappa, Mamma

Bönan har verkligen lyft nivån på gnällandet idag. Och trotset har verkligen satt in. Säkert bara för att min rockstar till make är i Brisbane i ett par dagar. Som alltid, respekt åt ensamstående mammor. Hur fan ni gör, det begriper inte jag. Själv sitter jag i ett hörn och snyftar över ett glas med portvin efter 1.5 dagar.

Varje uppmaning, fråga och desperat bön har besvarats med "zippy zappa." Oftast i form av ett skrik.

Hur som helst.

Ni vet IKEA? Jag köpte ett set med barntallrikar and barnmuggar i plast där för ett par veckor sen.

Alla tallrikar och muggar har olika färger. En råsa, en lila, en blå, en grön, en orange och en gul. Efter att ha testat dessa på en 2-åring i ett par veckor så har jag insett
1) Ingen på IKEA har barn, och
2) Det borde väl vem som helst inse att alla tallrikar och alla muggar borde ha SAMMA färg!!! 

Efter att ha förhandlat fram färgen på både en tallrik och en mugg är jag slut som människa.


No comments: