Friday 9 December 2011

Swedish...

Hittade en liten enkät på Duktiga Tjejens blogg häromdagen - gillade iden så tänkte låna den och skriva lite på Swedish idag...


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Låt se.
Nu är det December 2011, alltså ska jag dra mig till minnes December 2001. Hmm... Det var faktiskt en period på cirka 9 månader när jag bodde i Stockholm! Hade just avlutat ett år i USA - kom hem och bestämde mig för att flytta till Stockholm där jag skulle jobba ett tag och sen plugga till psykolog (hade jag tänkt).
Haha. Icke! Kunde inte ens hitta vettigt boende i Stockholm! Kämpade ett tag och bodde ute i Spånga, två timmar till jobbet och två hem. Gjorde lite efterforskningar och insåg till min förtvivlan att jag inte hade en chans att komma in på psykolog-linjen. Inte för att jag hade dåliga betyg! Men jag hade heller inte perfekta.
Alltså, tänkte jag - ska jag stanna här och hyra i tredjehand ute i Spånga eller liknande och plugga socionomi eller något annat sexigt - eller ska jag åka härifrån?
Det blev "åka härifrån."

Har alltid vart lite sådan. Path of least resistance, ni vet. Varför göra livet svårare än vad det egentligen är, etcetera. Said and done. Åkte till Sydney med ett två-årigt visum för att plugga till en Business Degree majoring in Tourism and Hospitality!


2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
December förra året hade vi just flyttat upp till Byron Bay - och lämnat Sydney därhän!

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Mörk Choklad, mango, banan, äpplen, chips med saltsmak.

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Ingen - jag har katastrofalt dåligt minne.
Men om de spelas högt så kan jag sjunga med till I will survive (Gloria Gaynor), Survivor (Destiny's Child), Thank You (Dido), Closing Time (Leonard Cohen) och What you waiting for (Gwen Stefani). Ganska okaraktäristiska sånger för mig, men konstigt nog är det så det ligger till.

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MILJARDÄR?
För det första undrar jag - varför Miljardär och inte Miljonär..? Har vi inte blivit lite giriga nu..?
Hur som helst, jag skulle adoptera minst 10 barn från olika länder och resa massor i de länderna.




2 comments:

Charlotte said...

För 10 år sedan jobbade jag och du tillsammans på Lydmar hotell. Där lärde vi känna Malin. Jag och hon ska fira 10 års jubileum nu i december. Tiden går. Massor med kramar till dig. Din julmat blir super!

Anna said...

Oh jaaaa, Lydmar... det var tider! På den gamla goda tiden när servitriserna kunde sitta vid ett bord i restaurangen och röka och dricka kaffe halva morgonen utan en massa tjafs om icke-röknings-område, service och så vidare... ;-)