Tuesday 21 February 2012

Lista

Sett en till kul lista som jag tänkte fylla i, när jag ändå sitter i någons annans hus och passar hundar... (fick se den här hos Emmy)

Namn: Anna

Stjärntecken: Fisk

10 ord som beskriver mig: Otålig, snäll, organiserad, glömsk (därför viktigt att vara ytterst organiserad), envis, empatiskt, ostabil, känslig, generös, okonventionell.

Ordspråk: "A free coffee is a free coffee"

Yrkesdröm i gymnasieåldern: Yrke?

Hur gick det med drömmen: Alldeles utmärkt.

Det viktigaste (och jobbigaste) som hände mig 2011: Det var ett ganska lugnt år på många sätt. Renoveringar kan vara mycket stressiga.

Var jag firade milleniumskiftet: Madrid.

Fem vanliga maträtter jag gör: Wok, Lasagne, Burritos, Veggie-Burgers, Falafel.

Godis top 5: Chips, chokladbollar, banan-muffins, valnötter, vindruvor

Fem saker jag är bra på: Laga mat, snacka, dricka te, organisera projekt, festa.

Tre saker jag är dålig på: Ha tålamod, hålla huvudet kallt i en kris-situation (se nedan för ett exempel), och sova.

5 hobbies jag gillar: Läsa, yoga, film, resa, dricka öl / vin

5 saker jag inte gillar: Kyla, jobb, insekter och små djur i allmänhet, folksamlingar, korkade människor

Fulaste kläderna: String-tros-bikini, shorts som är skyhöga i midjan men så korta att man ser hela häcken (??), oformliga tält-klänningar, one-piece (vill gärna ha en dock), allt i läder.

5 favoritleksaker: Är inte speciellt pryl-intresserad.

Viktigaste världsfrågan: Luftföroreningar, nedsmutsning av hav, coal seam gas mining, svält (och den västerlänska kost-hållningen som ingen vill ta moraliskt ansvar för), och så vidare...

Ovanlig talang: Jag har en mycket flexibel tunga.




Exempel på kris-situation, samt min hantering av densamma:

Helt plötsligt för några timmar sedan upptäckte jag en äcklig vit liten mask (bara en cm lång ungefär) på golvet i köket - jag tänkte fy vad äckligt - sen såg jag en till, och en till - och insåg att hela golvet var fullt av hundratals små sådana där jävlar!!! Jag som hatar alla former av kryp! Maken är förstås på jobbet så det var ju bara att börja städa och försöka sopa ihop de jävlarna... Varje gång jag sopat finns där 100 stycken till... Jag släpar ut sopkorgen och återvinningskorgen utanför och dumpar dem utan att titta efter (så nu står de ute i solen och stinker), och sopar igen, städar lite i köket... Men fortfarande finns maskar var jag än vänder mig... Jag har tagit hur mycket rescue remedy som helst för att undvika panikångest... Vad FAAAAN- städar aldrig de här människorna??? Hur Zen-like får man bli?! PEST! *nästan gråter av panik*

Jag hatar kryp!!! Och jag är knappast OCD, jag dammsuger aldrig i princip - men lite rent får man väl hålla omkring sig!!! Jag känner för att ropa på mamma... MAMMA hjälp!!!





1 comment:

Emmy said...

Haha, kul att läsa din lista! =)